HTML

Hűtős autó blog

Hűtött áru, fagyasztott élelmiszer szállítással valamint egyéb hűtést igénylő szállítással foglakozó cégek blogja hasznos, érdekes és naprakész információkkal.

Bejegyzések

Címkék

adó (1) ÁFA (10) agrárbank (1) állat szállítás (2) állófűtés (1) animáció (2) átalakítás (1) átalakítások (2) autó (4) baromfi (6) belső kialakítás (1) bio (2) bio élelmiszer (1) bor (1) Budapest (1) busz (2) carrier (1) Carrier (2) catering (1) e-útdíj (5) e-útdíj mentesség (2) Eger (1) egészség (1) élelmiszer (8) élelmiszeripar (1) emeletes busz (1) energia (2) esküvő (1) Eurofrigo (1) eurofrigo (1) fagyasztás (1) fagyi (2) fagyis autó (7) fagylalt (4) fagylalt története (1) fánk büfé (1) fashion truck (2) fejezetek a hűtés történetéből (3) Fólia és Klíma Kft (1) food truck (4) Food Truck Show 2015 (1) Food Truck Show 2016 (1) frozen yogurt (1) furgon (1) furgon átalakítás (2) fuvarozás (1) gazdálkodás (1) gofri (1) gomba (2) görög (1) gyógyszer (2) gyógyszerszállítás (1) gyógyszer szállítás (1) HACCP (3) hal (1) halas autó (1) halottszállító (1) hal szállítás (1) hamburger (1) hazai termék (1) homeopátia (1) hőszigetelés (1) hot-dog (1) hús (17) húsgyár (1) húsipar (13) hússzállítás (2) Hússzövetség (1) hűtés (8) hűtés története (7) hűtő (5) hűtő-fűtő berendezés (1) hűtőautó (16) hűtőberendezés (1) hűtőkocsi (4) hűtős (5) hűtős autó (22) hűtött áru szállítás (1) hűtő berendezés (1) ikarus (1) india büfé (1) italos autók (1) ízesített tej (2) Jamie Oliver (1) jármű átalakítás (3) jég (4) jégkocka (2) jégkrém (1) jégkrém készítés (1) joghurt fagylalt (1) jótékonyság (1) jövő (4) karácsony (2) kecsketej (1) kínai (1) klíma (3) kürtőskalács (1) lángos (1) LEADER program (1) légkondicionálás (1) magyar (1) magyar mezőgazdaság (1) Málta (1) mikulás (1) mirelit (1) mobil borozó (1) mobil kávézó (3) mobil pizza (2) mozgóbolt (20) mozgóbüfé (30) mozgó abc (3) mozgó árusítás (15) mozgó bolt (3) mozgó büfé (27) mozgó butik (1) mozgó divat (2) mozgó könyvtár (2) mozgó pizzázó (1) múlt (1) napelem (1) naposcsibe szállító (3) öko (1) ökotermék (1) online (1) pályázat (3) Pécs (1) pékség (1) pizzás autó (1) QR-kód (1) raktérhűtés (2) raktérhűtő (3) raktér szigetelés (1) reklám (4) rekord (1) Renault (1) retro (2) sajt (3) sajtos autó (2) sertés (16) sertésállomány (1) sörös autó (1) süteményes autók (1) szállítás (5) szigetelés (2) tanya (1) tej (11) tejágazat (1) tejes autó (4) tejes autók (2) tejes kocsi (2) tejipar (2) tengerpart (1) termelő (1) Tesco (1) tévhitek (1) Thermo King (2) thermo king (1) tojás (3) üzlet (1) üzletláncok (1) városnéző busz (1) vega furgon (1) vegetáriánus (1) Veszprém (1) VHT (1) videó (4) virsli (1) víz (3) Volkswagen T1 (2) vonat (1) waffel (1) Willis Haviland Carrier (1) Zanotti (4) zanotti (1) zöldséges autó (5) zöldséges autók (2) zöldségszállító (4) Címkefelhő

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Facebook

Renault master átalakítások

2014.01.08. 13:01 :: Hűtős autó blog

Egy kis ízelítő Renault master átalakításokból:

Külföldi példák:
tgv.jpg

611132cfa6e714a5935ff8b0f0c99326.jpg
d253927b7e12c37a5109ce2c8df1cbb2.jpg

0acb1d71618140e6bc18b262118c34f3.jpg
5999a8663994ab300073f33c457eb904.jpg

4a7a46658f79f03a284448afbb19184a.jpg
a79052f7199c2e8d9f481f015a6bb90a.jpg

0dcd5f894d90b023a238eaa994145c28.jpg

800px-Renault_Master_III_Durisotti_-_RNTP_2011.JPG

renault_zanotti.jpgRaktérhűtővel felszerelt Renault master

Külföldi példák forrása: http://pinterest.com

http://wikipedia.org

Hűtőautó: http://rakterhutok.hu/rakterhutes

Szólj hozzá!

Címkék: átalakítások hűtőautó Renault

Valóban tisztulhat a húspiac?

2014.01.07. 12:09 :: Hűtős autó blog

Tisztulást vár a húsipar az élő- és félsertések áfájának csökkentésétől, félő ugyanakkor, hogy a csalók más kategóriába sorolható húsokra állnak át. A végrehajtás bizonytalanságai miatt a szakma az adóhatósághoz fordul - számol be a Világgazdaság.

Az áfacsökkentés folytatását szorgalmazzák a szakmai szereplők azután, hogy 27-ről öt százalékra csökkent január elsejétől az élő- és a félsertés áfakulcsa. A kormány szerint az intézkedés célja a feketegazdaság kifehérítése, az érintett vállalkozások versenyképességének növelése, ám félő, hogy a csalók a magasabb szinten feldolgozott árura, így az egyes húsrészekre, és készítményekre állnak át.

Maga az intézkedés is felvet kérdéseket. Nem világos egyelőre, hogy a félsertés esetében a bőrös, vagy a nyúzott áru azonos megítélés alá tartozik-e. A szakmai szereplők úgy vélik, hogy mivel a két termék azonos vámtarifaszám alá tartozik, ebből a szempontból is hasonló megítélés alá kell esniük. A helyzet tisztázására azonban a húsipari szakmai szervezetek néhány napon belül a NAV-hoz fordulnak állásfoglalásért – értesült lapunk.agroinform_20140106124550_huspiac.jpg

Az Agrárgazdasági Kutató Intézet számításai szerint az ötszázalékos áfa eredményeképpen a vágóhidak likviditási helyzete javulhat. Az intézkedéssel a várakozások szerint az élősertés és a félsertés esetében értelmetlenné válik a feketeforgalmazás legelterjedtebb formája, ám más kiszerelésű tőkehúsoknál megnőhet a csalás kockázata. A gabonafélék, olajos magvak és egyes fehérjenövények esetében már élő fordított áfa tapasztalataiból kiindulva valószínűleg a mostani sertésáfa-csökkentés sem marad hatástalan. A növényi termékeknél azonban már látható, hogy a csalók más javakra, például lisztre, étolajra álltak át. A szakma ezért általános, valamennyi alapvető élelmiszerre kiterjedő áfacsökkentést tartana üdvözítőnek.

Sokáig úgy tűnt, hogy a politika hajlik arra, hogy legalább a húsok termékpályáin végigvigye a csökkentést. Lázár János a nyáron a sertés és a baromfi esetében a teljes termékpálya áfájának csökkentéséről beszélt, ám ebből végül nem lett semmi – vélhetően azért, mert ez túlságosan nagy bevételkiesést jelentett volna.

Forrás: Agroinform

Szólj hozzá!

Címkék: hús húsipar ÁFA

Kellemes Ünnepeket Kívánunk!

2013.12.19. 21:58 :: Hűtős autó blog

https://rakterhutok.hu

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony

Áfacsökkentés: megszabadulhat a törvénytelen konkurenciától a sertéságazat

2013.12.10. 13:00 :: Hűtős autó blog

A legális termelők jelentős, törvénytelen versenyelőnyt élvező konkurenciától szabadulhatnának meg, ha a sertéságazat forgalmán beül a 30-50 százalékra becsült feketegazdaság arányát sikerülne csökkenteni, illetve felszámolni. A GKI Gazdaságkutató Zrt. összegzése szerint ez a most elfogadott áfacsökkentés célja is.
Az elfogadott intézkedés elsősorban a magyar sertéstenyésztő vállalatokat és a legális importőröket hozza kedvezőbb helyzetbe, a felvásárló és húsfeldolgozó cégek likviditási helyzete pedig így javulhat. A feketegazdaság a folyamat egészében jelen van. A tipikus módszerek egyik része az áru forrását hamisította meg: a kistermelőnek fizetett 7 százalék árkompenzáció helyett 27 százalék input áfát tüntetett fel. Vagy: be nem jelentett importárut forgalmazott, mindig hamis számlával igazolva az eredetet.

A másik út a fiktív export volt, amire visszaigényelték az áfát. Mindkét esetben cégláncolaton futott át az áru - legalábbis papíron -, aminek költségei és kockázatai eltörpültek a megnyert összegek mellett. Ez az 5 százalékos áfakulcs mellett már valószínűleg nem lesz jövedelmező - vélik a kutatók. A legális forgalom mellett - mint ahogy néhány esetben már a NAV feltárta - kiépült egy láthatatlan vertikum is, a feketén nevelt hízótól, az illegális importon át a szintén feketén dolgozó vágóhidakig, feldolgozókig és eladókig. Élő- és félsertést még csak el lehet látni azonosítóval, de a bontott húst, a feldolgozott hústerméket már nem.

A legálisan működő integrált termelő cégek pozícióját nem igazán érinti az élősertés és a levágott egész, illetve félsertés áfájának változása, hiszen mindez cégen belüli fázis. Más a helyzet a vágással, bontással foglakozó vágóhidakon és a feldolgozóknál. Hozzájuk ezentúl 5 százalék áfával jön be az alapanyag és 27-tel megy ki. Itt olyan rés van az input és az output között, amire - az összegzés megfogalmazása szerint - "érdemes rámozdulni". Valószínű, hogy a húságazaton belüli illegális tevékenység ide fog tolódni - állítja a GKI elemzése. Hozzátéve: "a számla nélküli kolbász-árudák, az éttermek, vendéglátóhelyek is változatlan feltételekkel jutnak hozzá a sertéshúshoz, csak annyiról kell papírt, ÁNTSZ-álló dokumentumot felmutatniuk, amennyi éppen szem előtt van".

A kiépült hálózatok más ágazatokra is átállhatnak. A baromfi- és a cukorágazatban már jelzik, hogy növekvő feketegazdaságra utaló jeleket tapasztalnak - olvasható a GKI összegzésében.

Forrás: Baromfi Termék Tanács

Szólj hozzá!

Címkék: hús sertés ÁFA

Mikulás járgányok

2013.12.04. 11:21 :: Hűtős autó blog

A közelgő mikulás alkalmából néhány régi képet gyűjtöttem, melyeken a mikulások nem rénszarvas szánnal, hanem autóval közlekednek.

santa-claus-car.jpgRénszarvas fejekkel díszített Mikulás járgány 1913-ból

Mobile-Christmas-Post-Office-rs.jpgMikulás posta 1921-ből

Santa-Loading-Truck.jpgTeherautó Mikulással

6a00d8341cb90f53ef00e54f8121258834-800wi.jpgHollywood-i Mikulás 1931-ből

Szólj hozzá!

Címkék: autó mikulás

Állófűtések

2013.11.19. 11:29 :: Hűtős autó blog

Amilyen romantikus a jégvirág egy erdei kunyhó ablakán, annyira idegesítő a saját autónkon. Télen szinte minden reggel azzal indul a nap, hogy az ember megszabadítja az üvegeket a rájuk fagyott párától, hótól. Használhatunk jégoldó spray-t, ami nem tűnik környezetbarát megoldásnak ráadásul egy egész szezonra vetítve sokba is kerül.

Olcsó és hatékony megoldásként folyamodhatunk jégkaparóhoz, ha van az autóban, esetleg marad a papírzsebkendős, kesztyűs maszatolás. Jéggé dermedt ujjakkal a jeget levakarni igazi nemszeretem munka, ráadásul minden reggel.

Lehet közben járatni a motort, elképesztő környezetszennyezést és benzinpocsékolást vállalva, de így elindulás után legalább nem fagy az ember lehelete a szélvédőre. A legrosszabbat még nem is említettük: ha a jéghideg motorba beledermedt olajat nem tudja áttörni a gyenge akkuról táplált önindító, hidegen esetleg be sem indul a motor.

A hidegindítás utáni első kilométereken a 35-40 liter/100 kilométeres fogyasztástól áll égnek a hajunk, ilyen esetben még a legkorszerűbb autók is ennyit fogyasztanak. Fűtés persze nincs, ha túl hamar ráhúzzuk a fűtést, a lassabban bemelegedő motor miatt még tovább tart a didergés.

Ezek a bosszúságok nem eleve elrendeltek, kivédhetők az állófűtéssel. A kényelmi extrák többségéhez hasonlóan az állófűtés is a luxusautókban terjedt el először. Gyári extraként a készülékek jórészt csak felső kategóriás autókba rendelhetők. Utólag sem olcsók, de egy középkategóriás új autó árához képest nem is olyan sok pénzért mentesíthetjük magunkat a téli elindulással járó legtöbb nyűgtől.

Állófűtéssel rögtön meleg a hűtővíz, a motor gond nélkül beindul. Előmelegített hűtőközeggel jóval rövidebb az orbitális fogyasztással járó hidegüzem. Sokat teszünk a környezetért is, mivel a katalizátor is hamarabb éri el működési hőmérsékletét és a kevésbé dús keverék elégetésével nem ártunk annyit a légkörnek.

Meghosszabbodik a motor élettartama is, mivel a kopások legnagyobb része hidegindításnál keletkezik, ami szinte teljesen elkerülhető. Meleg motorban az olajfilmen csúszó alkatrészek nem kopnak.

Léteznek elektromos állófűtések. Ezek a berendezések olcsóbbak az üzemanyagkályhásoknál, de használhatóságuk is korlátozott, mivel csak konnektorról működnek. A saját garázsában mindenki megoldhatja a bojlerként működő elektromos fűtéssel a hűtővíz előmelegítését.

Üzemanyagkályhás rendszerekben az égéstérbe csepegtetett és ott elégő üzemanyag adja a meleget. A berendezéseket az autó hűtőkörébe kell kötni, és az üzemanyagtartályhoz csatlakoztatni. A hőt ventilátorokkal lehet eljuttatni az utastérbe, ami terheli az akkumulátort. Pont emiatt az állófűtés beszerelésével párhuzamosan a legtöbbször nagyobb kapacitású akkumulátorra kell cserélni az eredetit.

Először a hűtővíz hőmérsékletét emeli a rendszer, majd az utastérfűtés hőcserélőjén át melegíthető az utastér. Amikor a hűtőközeg eléri a mondjuk 50 fokos hőmérsékletet, a készülékek kikapcsolnak. A meleg utasterű autó üvegeiről leolvad a jég, a hó sem fagy rá az ablakokra, egy mozdulattal letolható.

Légbefúvós állófűtést leggyakrabban a távolsági árufuvarozók építtetnek be haszonjárműveikbe, amivel a motor járatása nélkül megoldható a kabin melegen tartása. Személyautókban jelenleg a felső kategóriában látni gyakrabban állófűtéses autót, a vizes rendszerek terjedtek el. Hajókban és lakóautókban, a teherautókhoz hasonlóan, a légbefúvásos fűtések népszerűek.

Óránként a motor hengerűrtartalmától függően 2-7 deci üzemanyagot égetnek el a fűtőkészülékek. Az állófűtés üzemanyagigényét ellensúlyozza az alacsonyabb fogyasztás, mivel a motor szinte rögtön üzemi hőmérsékletén dolgozik.

A motor-előmelegítő elemek kiválasztásánál a motor típusát (dízel vagy benzines), a hűtővíz mennyiségét valamint a hűtőközeget (szinte mindig víz, egész ritkán levegő ) kell figyelembe venni. A nagy állófűtés-gyártók, például a Webasto, a legtöbb autótípushoz utólag beszerelhető, kész rendszereket kínálnak.

Modern közvetlen befecskendezéses dízelekben (például a TDI-motoros autók) gyakran találunk kiegészítő üzemanyagkályhás fűtést. A gyárilag beszerelt eszközökre azért van szükség, mert a motor veszteséghője a nagyon jó hatásfok miatt csekély, nem elegendő az utastér fűtésére. Ha ez a fűtés benne van az autóban, akkor az állófűtés a meglévő elemek kiegészítésével alacsonyabb áron megvalósítható.

Különösebb karbantartást nem igényel az állófűtés, 2-3 évente a rendszer tisztítására lehet szükség, a lerakódott égéstermék eltávolítására. A Webasto rendszerek kiegészíthetők szellőztetési funkcióval, így nyáron kikergethető az utastérből a felhevült levegő.

Általában egy órában maximált az előfűtési idő. Ez elég arra, hogy a legkeményebb fagyok után is eltűnjön a jég, de 60 perc nem terheli túl a nagyobb kapacitású akkumulátorokat. Rossz érzés volna beülni a meleg autóba, majd azt konstatálni, hogy az akkut leszívta a ventilátor.

Az állófűtések elterjedése valószínűleg nem lesz olyan robbanásszerű, mint a klímaberendezéseké volt, mivel nyári akciókban már kisautókhoz is felár nélkül kapni légkondicionálót.

Ahhoz viszont, hogy az ember ne csak hőségben, hanem fagyos időben is jól érezze magát az autóban, mindenképpen érdemes az állófűtésre áldozni.

Forrás: http://www.vezess.hu/zold/allofutesek_elerheto/4059/

Szólj hozzá!

Címkék: állófűtés

Gépjárművek metamorfózisa

2013.11.15. 09:26 :: Hűtős autó blog

Benedetto Bufalino francia művész különleges projektjei közül való az alábbi rendőrautóból átalakított tyúkól. Hogy miért pont rendőrautóból lett tyúkól, arra nincs magyarázat, illetve mindenkinek a fantáziájára van bízva...a tyúkoknak valószínűleg mindegy.58benedetto.jpgNem ez az egyetlen szokatlan autó újrahasznosítási ötlete a művésznek. Honlapján használja virágágyásnak, grillsütőnek, pingpong asztalnak is az autókat. Nekünk ez az átalakított rendőrautó az érdekes, mert a gépjármű átalakítás terén szeretjük a kreatív ötleteket. A műhelyünkben átalakuló autók azonban az átalakítás után is járműként funkcionálnak. A baromfi témánál maradva, például készítettünk naposcsibe szállítására alkalmas furgont:

csibeszallito_1.jpgA naposcsibék szállításához hűtő-fűtő berendezés és szellőzőrendszer kialakítása szükséges.

További információ: http://rakterhutok.hu/naposcsibe_szallito

Szólj hozzá!

Címkék: átalakítás baromfi naposcsibe szállító

Retro reklámok

2013.11.12. 15:35 :: Hűtős autó blog

Mindig megmosolyogtató elővenni a régi fényképeket, látni magunkat, családtagjainkat régen. Most ismét egy kis nosztalgiázásra készülünk ezzel a bejegyzéssel. A retro reklámoknak is van egy sajátos kedvessége, naivsága. A mai felgyorsult világhoz képest ezek a reklámok egy nyugodtabb, lassúbb élettempót juttatnak eszünkbe. Természetesen hűtött élelmiszerek reklámjaiból válogattam. Ezek többnyire a tejtermékek egészségességét próbálták hangsúlyozni. A régebbi időkben még egészségesebbek is voltak, lényegesen kevesebb adalékanyaggal.

A reklámok esztétikai megjelenése tükrözi a régi idők szerényebb technikai ellátottságát. Nem voltak még digitális nyomdák, számítógépes tervező programok.

010924500020140001.jpg
mizo_tejblog_retro_reklam_1.jpg

Auchan Régi Reklámok 2012 30 nyomda-1.jpg
Régi-Reklámok-R-2012-30-naptár-nyomda-1.jpg

A régi reklámok mintájára elkészítettem a retro hűtős autó reklámot:

retrositott_hutos_reklam.jpg


http://rakterhutok.hu

Szólj hozzá!

Címkék: retro reklám tej hűtős autó

Animáció: Furgonba zárjuk a hideget

2013.11.08. 08:35 :: Hűtős autó blog

Szólj hozzá!

Címkék: animáció hűtőautó hűtős autó

Jelentős áfavágás a sertéshús-piacon

2013.11.08. 08:32 :: Hűtős autó blog

Az élő- és a félsertés áfája jövőre 27-ről 5 százalékra csökken - jelentette be a vidékfejlesztési miniszter. A döntést hosszú lobbizás előzte meg. Az intézkedés jelentősen visszaszoríthatja a feketegazdaságot, amely becslések szerint az összforgalom negyedét teszi ki. Az államnak 10-20 milliárdjába kerül az áfa csökkentése, de ennek egy részét a kifehérítéssel visszanyerheti. A mostani döntés az élelmiszerek áfa-csökkentésének első lépése, a miniszter nem tartotta kizártnak, hogy jövőre további mérséklések lehetnek. A hús nem lesz számottevően olcsóbb, de a húsimport csökkenni fog.

Forrás: Haszon magazin

Szólj hozzá!

Címkék: hús sertés húsipar ÁFA

süti beállítások módosítása