Az 1840-es évek elején tej és vaj szállítására használtak hűtőkocsikat.
Tej szállító hűtőkocsi a 19. századi Amerikából
Az 1860-as években a hűtött élelmiszer szállítás leginkább a tengeri és tejtermékekre korlátozódott. A hűtött vasúti kocsit az amerikai J.B. Sutherland szabadalmaztatta 1867-ben. Egy szigetelt kocsit tervezett a két végén jégtárolókkal.
A levegő a kocsi felső részén áramlott be, a keringését terelőlapokkal szabályozták. Az első kocsikat Parker Earle építtette meg, friss földieper szállítására.
A söriparban kezdték használni először a mechanikus hűtést, 1870-ben egy abszorpciós géppel. 1870 és 1891 között szinte minden sörfőzdét felszereltek hűtőgéppel. A természetes jéggel való kereskedelem új iparággá nőtte ki magát. Egyre több cég lépett be az iparágba, az árak csökkenni kezdtek és a jéggel való hűtés egyre elérhetőbbé vált Amerikában.
A természetes források azonban az iparosodással kezdtek kimerülni illetve problémát jelentett a vizek szennyeződése is, így más alternatívát kellett keresni. A mesterséges úton előállított jég jelentette a megoldást.
Carl von Linde 1876-ban megalkotta az első ammóniás kompresszoros hűtőgépet. 1895-ben a levegő cseppfolyósítására alkalmas nagyüzemet hozott létre. Hat évvel később frakcionális desztillációval a folyékony levegőből tiszta folyékony oxigént és nitrogént választott ki, amelynek eredményeként az iparban széles körben tudták hasznosítani az oxigént (pl. acélgyártás).
1902-ben Willis Haviland Carrier feltalálta az első modern elektromos klíma készüléket. Létrehozták a The Carrie Air Conditioning Company of America nevű vállalatot, mellyel a növekvő igényeknek igyekeztek megfelelni.
1914-re elterjedt lett a nagy kapacitású ammóniás hűtőrendszer. Azonban az ammónia, a metil-klorid és a kén-dioxid hűtőközegek szivárgásából számos baleset lett mérgező hatásuk miatt.
1928-ban Thomas Midgley és Charles Franklin Kettering feltalálta a freont. A freon színtelen, szagtalan, nem mérgező, nem gyúlékony gáz.
1974-ben kimutatták a freon ózonkárosító hatását. Később a freon helyettesítésére HCFC-, HFC- és egyéb gázokat fejlesztettek ki.
1949-ben Ferderick Jones szabadalmaztatta a teherautó tetejére szerelt hűtőberendezést.