Amikor egy hűtőautó műszakilag elkészül, a következő lépés a külső design kialakítása. A furgon, illetve a felépítmény külső felületének kihasználásának nagy jelentősége van reklám szempontból. A jó reklám tartalmilag és formailag is figyelemfelkeltő. Erre példa a FreshDirect cég hűtőautóinak megjelenése:
A cég filozófiája, hogy ha már nincs lehetősége mindenkinek magának megtermelni, előállítani az élelmiszereket, a FreshDirect megteszi helyette. A "tökéletes bevásárlást" reklámozó kampány kiváló minőségű élelmiszereket ígér a vásárlóknak. A cég internetes webáruházból értékesít magánszemélyeknek és üzleti partnereknek élelmiszert és egyéb fogyasztási cikkeket. Az élelmiszert hűtős teherautókkal szállítják ki.
"Ha mégsem szeretne európai sajt bevásárló útra menni"
"Ha nem szeretne reggel 5-kor kelni, hogy begyűjtse a tojásokat"
"Nincs ideje saját gyümölcsöst gondozni?"
"Ha nincs ideje Patagóniában rákászni."
Hűtőautók, hűtőkocsik kialakítása: http://rakterhutok.hu