HTML

Hűtős autó blog

Hűtött áru, fagyasztott élelmiszer szállítással valamint egyéb hűtést igénylő szállítással foglakozó cégek blogja hasznos, érdekes és naprakész információkkal.

Bejegyzések

Címkék

adó (1) ÁFA (10) agrárbank (1) állat szállítás (2) állófűtés (1) animáció (2) átalakítás (1) átalakítások (2) autó (4) baromfi (6) belső kialakítás (1) bio (2) bio élelmiszer (1) bor (1) Budapest (1) busz (2) carrier (1) Carrier (2) catering (1) e-útdíj (5) e-útdíj mentesség (2) Eger (1) egészség (1) élelmiszer (8) élelmiszeripar (1) emeletes busz (1) energia (2) esküvő (1) eurofrigo (1) Eurofrigo (1) fagyasztás (1) fagyi (2) fagyis autó (7) fagylalt (4) fagylalt története (1) fánk büfé (1) fashion truck (2) fejezetek a hűtés történetéből (3) Fólia és Klíma Kft (1) food truck (4) Food Truck Show 2015 (1) Food Truck Show 2016 (1) frozen yogurt (1) furgon (1) furgon átalakítás (2) fuvarozás (1) gazdálkodás (1) gofri (1) gomba (2) görög (1) gyógyszer (2) gyógyszerszállítás (1) gyógyszer szállítás (1) HACCP (3) hal (1) halas autó (1) halottszállító (1) hal szállítás (1) hamburger (1) hazai termék (1) homeopátia (1) hőszigetelés (1) hot-dog (1) hús (17) húsgyár (1) húsipar (13) hússzállítás (2) Hússzövetség (1) hűtés (8) hűtés története (7) hűtő (5) hűtő-fűtő berendezés (1) hűtőautó (16) hűtőberendezés (1) hűtőkocsi (4) hűtős (5) hűtős autó (22) hűtött áru szállítás (1) hűtő berendezés (1) ikarus (1) india büfé (1) italos autók (1) ízesített tej (2) Jamie Oliver (1) jármű átalakítás (3) jég (4) jégkocka (2) jégkrém (1) jégkrém készítés (1) joghurt fagylalt (1) jótékonyság (1) jövő (4) karácsony (2) kecsketej (1) kínai (1) klíma (3) kürtőskalács (1) lángos (1) LEADER program (1) légkondicionálás (1) magyar (1) magyar mezőgazdaság (1) Málta (1) mikulás (1) mirelit (1) mobil borozó (1) mobil kávézó (3) mobil pizza (2) mozgóbolt (20) mozgóbüfé (30) mozgó abc (3) mozgó árusítás (15) mozgó bolt (3) mozgó büfé (27) mozgó butik (1) mozgó divat (2) mozgó könyvtár (2) mozgó pizzázó (1) múlt (1) napelem (1) naposcsibe szállító (3) öko (1) ökotermék (1) online (1) pályázat (3) Pécs (1) pékség (1) pizzás autó (1) QR-kód (1) raktérhűtés (2) raktérhűtő (3) raktér szigetelés (1) reklám (4) rekord (1) Renault (1) retro (2) sajt (3) sajtos autó (2) sertés (16) sertésállomány (1) sörös autó (1) süteményes autók (1) szállítás (5) szigetelés (2) tanya (1) tej (11) tejágazat (1) tejes autó (4) tejes autók (2) tejes kocsi (2) tejipar (2) tengerpart (1) termelő (1) Tesco (1) tévhitek (1) thermo king (1) Thermo King (2) tojás (3) üzlet (1) üzletláncok (1) városnéző busz (1) vega furgon (1) vegetáriánus (1) Veszprém (1) VHT (1) videó (4) virsli (1) víz (3) Volkswagen T1 (2) vonat (1) waffel (1) Willis Haviland Carrier (1) zanotti (1) Zanotti (4) zöldséges autó (5) zöldséges autók (2) zöldségszállító (4) Címkefelhő

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Facebook

A Zanotti története

2013.10.08. 10:23 :: Hűtős autó blog

Az amerikai Carrier és Thermo King cégek történetének bemutatása után következik egy olasz vállalat, a Zanotti.

A Zanotti cég több mint ötven éves tapasztalatával az ipari hűtés és légtechnika világszerte ismert márkája.

A Zanottit 1962-ben alapította Mario Zanotti. Családi vállalkozásként indult azzal a célkitűzéssel, hogy a hűtőipar vezető gyártója legyen.1962-1982_1.jpgFolyamatos fejlesztéseknek köszönhetően létrehozták a kis szükségleteket kielégítő „uniblock” önálló hűtőberendezést.

Ez a fejlesztés egy egyszerű berendezésben kombinálta a hűtőrendszerek elpárologtatóját és kondenzátorát, mellyel biztosítani tudta a kis és közepes méretű helyiségek hűtését.

1962-1982_2.jpgAz évek során széles kínálatot hozott létre az általa gyártott kereskedelmi és ipari hűtőrendszerekből. 1992-ben folytatta fejlesztéseit a multikompresszor állványok bevezetésével.

1990-1996_multicompresszor állvány.jpgAz 1990-es évek elején a Zanotti bevezette a szállítási hűtőegységeket (Transblock). A Zanotti alkalmazottainak száma az 1980-as évek 30 főjéről napjainkra 260 főre emelkedett a nemzetközi kereskedelmi növekedésnek és fejlődésnek köszönhetően. Napjainkban a Zanotti világszerte több mint 70 országban értékesíti termékeit.a gyár napjainkban.jpg

1962_small.jpg
A Zanotti logója 1962-1982-ig

1985_small.jpg1982-90-ig

1990_small.jpg1990-től napjainkig

Forrás: http://www.zanotti.com

Zanotti raktérhűtő berendezések: http://rakterhutok.hu/zanotti

Szólj hozzá!

Címkék: hűtés Zanotti hűtés története

Sertés- és baromfiáfa: 50 milliárdot bukhat a büdzsé

2013.10.07. 11:32 :: Hűtős autó blog

Teljes cikk: Agrárszektor

Szólj hozzá!

Címkék: sertés baromfi ÁFA

A Thermo King története

2013.10.04. 11:04 :: Hűtős autó blog

Számunkra természetes, hogy a főzéshez mirelit termékeket is használunk. Csak elővesszük a mélyhűtőből a mirelit borsót a leveshez, aztán másodiknak gyorsan főzünk egy szilvás gombócot, szintén a mélyhűtőből. Ahhoz, hogy a boltban meg tudjuk vásárolni a mirelit termékeket, azonban el kellett jutnia a tudománynak oda, hogy a fagyasztott árut szállítani lehessen a megfelelő tárolási hőmérsékleten a termelő üzemektől a kereskedelmi egységekbe. Ebben volt nagy szerepe a Thermo King Vállalatot alapító embereknek. Az Ő történetük következik.

A Thermo King Vállalat az Ingersoll Rand Vállalat részeként a Minnesotai Bloomingtonban található. A cég elsősorban tehergépkocsik, pótkocsik, vasúti kocsik szállítási hőmérséklet ellenőrzési rendszerének, és buszok, transzfer- és vasúti személyszállításhoz alkalmazott épületgépészeti rendszerek gyártására szakosodott.

A  cég története:

1938.jpg1938-ban Joseph Numero és Frederick Jones megkapta a szabadalmat az első szállítható hűtőegységre, az „A model”-re és megszületett a Thermo King. Ez a mérföldkőnek számító találmány tette lehetővé, hogy a fagyasztott élelmiszereket szupermarketekbe és éttermekbe tudták szállítani. Lehetővé vált továbbá, hogy évszaktól függetlenül az ország bármely részébe eljuthasson a friss hűtött áru.

 

1942.jpg1942-ben Frederick McKinley Jones kifejlesztette az első hordozható hűtőegységet a második világháborúban állomásozó külföldi csapatok számára. A katonák így a frontvonalban is élvezhették a friss ételeket és hideg italokat, valamint a tábori kórházakban lehetővé vált a hőérzékeny gyógyszerek és a vérplazma tárolása. Az 1940-es években a Thermo King bemutatta az első hűtött vagonokat, mellyel még szélesebb körben és olcsóbb szállítási költséggel juthattak el a friss termékek.

1958-ban a dízelmotoros hűtőegységek bevezetésének legfőbb előnye volt a hosszabb motor-élettartam a gázüzemű egységekéhez képest.1958.jpg

Az 1970-es években a Thermo King továbbra is innovatív maradt a közlekedési termékek terén. Ezzel egy időben a Thermo King megkezdte világméretű terjeszkedését: Írországban megnyitotta európai telepét, és megkezdte a hűtők eladását Európa-szerte, továbbá Afrikában, Közép-keleten, Ausztráliában és Ázsiában. A terjeszkedés a mai napig tart.

logo38-40.jpgA Thermo King cég logója az 1938-40-es évekből

logo40-65.jpg1940-65-ös évek logója

logo65-04.jpgA cég logója 1965 óta

1991-ben a National Medal of Technology posztumusz kitüntetéssel díjazta Joseph A. Numero és Frederick M. Jones munkásságát, melyet az özvegyek vehettek át a Fehér Házban George Bushtól.

1991fred jones_joseph numero.jpgForrás: http://www.thermoking.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermo_King

Thermo King raktérhűtők beépítése: http://rakterhutok.hu/thermo_king

Szólj hozzá!

Címkék: Thermo King hűtés története

Újra kell gondolni a sertéstenyésztést

2013.10.04. 09:29 :: Hűtős autó blog

A megnyitó előtt, nulladik napi rendezvényként került sor a Kaposvári Állattenyésztési Napokon arra a sertéstenyésztői fórumra, amely utolsó állomása volt a Vidékfejlesztési Minisztérium által meghirdetett sertésprogram több helyszínen rendezett szakmai konferenciáinak. A Horváth István, a sertésprogram koordinálását felügyelő miniszteri biztos vezetésével tartott tanácskozáson résztvevő sertéstenyésztők, élelmiszeripari szakemberek, és nem utolsó sorban tudományos kutatók az ágazat jelenlegi helyzetéből kiindulva vették sorra azokat a teendőket, amelyek révén a sertésprogram megvalósítható.

Hazánkban jó tíz éve folyamatosan csökken a sertésállomány. A helyzet tarthatatlanságát mutatja, hogy hazánkban az egy lakosra jutó éves sertéshús-fogyasztás 25 kg, míg például a szomszédos Ausztriában 58 kg. Ehhez még vegyük hozzá azt, hogy a becslések szerint e csökkent mennyiség fele importból származik.

Kihasználatlan vágóhidak
A sertéstenyésztést szolgáló stratégiai intézkedések egyikeként a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) 2012-ben felmérte az ágazat kapacitásait. E szerint az úgynevezett nagy létszámú sertéstelepek száma 766, az onnan kibocsátott kocalétszám 223 ezer, és másfél millió a hízóállatok száma. A kisüzemeket tekintve: 9283 gazdálkodó, összesen mintegy 28 ezer kocát tart, több mint 22 ezer gazda 130 ezer hízót állít elő. A számokból is látható, hogy óriási arányeltolódás mutatkozik a nagyüzemek javára. A vágókapacitások 7,8 millió sertés vágására elegendőek, ami a programban tervezett 6 milliós állományhoz bőven elegendő lenne. Nagyobb gond, hogy a vágóhidak jelentős része elavult. Egyrészt felújításra lene szükség, másrészt modern, nagyméretű vágóhidak kellenének, de még inkább a magas feldolgozottsági fokú termékek előállítására alkalmas korszerű feldolgozók hiányoznak. A feldolgozóipar helyzetét javító, a technikai színvonal emelését segítő berendezések beszerzésének támogatásához a források 2013-ban de minimis támogatás formájában érhetők el. Ez csak részben megoldás, alapvetően egy-két nagy, akár évi többmillió sertés vágására alkalmas vágóhíd oldaná meg a helyzetet.

Amint elhangzott, a Bona-farm vállalatcsoport tervez egy ilyen beruházást, ahol a saját, illetve integráció keretében előállított sertéseket vágnának le. Hozzátartozik, hogy nemzetközi méretekben még ez sem számít nagy vágóhídnak, hiszen a fejlett sertéstartással rendelkező országokban akár 8-10 millió állat vágására alkalmas üzemek is léteznek. Az mindenesetre tarthatatlan, hogy jelenleg a húsüzemeink 30 százalékos kihasználtsággal működnek, ami természetesen visszahat az egész rendszerre.

hutoauto1.jpgSzigetelt, hűtős hússzállító autó hőstop PVC szilikonfüggönnyel:
 http://rakterhutok.hu/hoszigeteles

A teljes cikk megtekinthető: Magyar Mezőgazdaság

Szólj hozzá!

Címkék: hús sertés

Willis Haviland Carrier, a légkondicionálás atyja

2013.09.27. 10:32 :: Hűtős autó blog

Ki gondolná, hogy a légkondicionálás tette lehetővé, hogy a színes nyomtatás során pontosan lehessen a színeket egymásra nyomtatni?

judge.jpgMég a digitális nyomtatók kora előtt, az 1900-as évek legelején egy New York-i nyomdában találkoztak azzal a problémával, hogy az üzemben kialakult magas páratartalom miatt eldeformálódott a papír. A formáját vesztett papíron elcsúsztak a több fázisban felvitt festékrétegek. A városban nagy népszerűségnek örvendő színes, szatirikus hetilap, a „Judge” illusztrációi szellemképes megjelenése sokszor a poént, a csattanó megértését tette lehetetlenné. A nyomda a gépeket karbantartó buffalói céghez  fordult, ahol ekkor Willis Haviland Carrier már alkalmazásban volt. Meglepő módon a megoldás a természet és az ipari termelés, egy meteorológiai jelenség és az akkoriban először felbukkanó szmog, levegőszennyezés hatásainak megfigyeléséből levont következtetések alapján vált a rajzasztalon megoldható problémává.

A köd, azaz a hideg vízpára hűtőközegként történő alkalmazása egy mechanikai szerkezetben az átáramoltatott levegő lehűtésére állítólag egy jelentős késedelemmel érkező reggeli vonatnak volt köszönhető.

Carrier, megkapva a megbízást a brooklyni nyomdaüzem problémájának megoldására, elkezdett dolgozni egy olyan szerkezeten, amelynek alapvető működési elve még tisztázásra várt. Az addigi módszerek lényegében a jégtábla hűtőhatását próbálták hasznosítani. Carrier azonban a megoldáshoz egy teljesen új megközelítéssel látott hozzá.

A Buffalóba induló vonat jelentős késése miatt a pittsburghi pályaudvaron dideregve volt ideje hosszasan elgondolkodni a megoldásra váró problémán. Azt a következtetést vonta le, hogy a hideg vízpára hosszú távon képes meggátolni a levegő felmelegedését. Következésképpen, a nedvességtartalom szabályozásával meg lehetne próbálni befolyásolni a levegőhőmérsékletet. Mikor a vonat végre megérkezett, Carrier fejében már körvonalazódtak az elkészítendő berendezés működési elvének lehetséges alapjai. A vonaton ülve hamarosan meggyőződhetett arról, hogy jók az elgondolásai. A hűvös, köddel és szmoggal teli medencéből kiérve a vonat hirtelen a perzselő napsütésben fürdő, száraz és tiszta levegőjű útszakaszra ért, és így folytatta útját egészen Buffalóig. A pittsburghi levegő tehát szinte mesterségesen került előállításra, és a környezetében uralkodó feltételek ellenére hosszan fennmaradó állapotot eredményezett.

Hazatérve Carrier azonnal munkához látott és elkészítette egy berendezés rajzát, amelyben megpróbálta maga előidézni a pittsburghi időjárási viszonyokat.

A buffalói fejlesztőműhelyben hamarosan megépült a prototípus, 1902 nyarán pedig üzembe helyezték a Sackett-Wilhelms nyomdaüzemben a világ első légkondicionálóját. A technikatörténet 1902. július 17-ét, Carrier tervdokumentációjának benyújtását tekinti a hivatalos születésnapnak. Iparjogvédelmi szempontból az esemény egy kicsit késlekedett: Carrier 1904. szeptember 16-án nyújtotta be szabadalmi bejelentését az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalánál, amely 1906. január 2-án engedélyezte a szabadalom megadását.History-1876-1902-startingtheengine-lg-032812_1.jpgA szabadalmi leírás szerint a berendezés levegő előzetes kezelésére szolgál, amely levegőt épületek szellőztetésére, fűtésére használhatunk. A berendezés továbbá kereskedelmi célokra is hasznosítható, mint például szárítás, hűtés és - különösképpen - levegőtisztítás. A berendezés azáltal fejti ki a hatását, hogy a légáramba beépített szórófejek vízpermetet fecskendeznek. A vízpermettel telítődött levegőáram az útjába helyezett, előnyös kialakítású lemezbordázaton keresztülhaladva jut a belső térbe. A lemezbordázat kialakítása olyan, hogy felületén elősegítse az áthaladó levegőáramból a folyékony szemcsék megkötését. Mivel a folyékony szemcsék megkötik a levegőszennyeződést okozó szilárd részecskéket, a berendezés a lemezbordázatról elvezetett nedvességgel egyúttal a szennyezőrészecskéket is eltávolítja. A berendezés ezáltal az átáramoltatott levegőt mintegy átmossa. Az alkalmazott vízpermet hőmérsékletével elérhető az átáramoltatott levegő hőmérsékletének és/vagy nedvességtartalmának befolyásolása is.History-1903-1914-thefirstcentralsystem-lg-032812.jpg

Carrier szabadalmi leírásában még nem fordul elő a légkondicionálás kifejezés. Az elnevezés (air conditioning) megalkotása ugyanis még váratott magára. Ezt csak néhány évvel később, Stuart Warren Cramer alkalmazta saját szabadalmi bejelentésében. A vezető amerikai textilipari központban, Charlotte (Észak-Carolina) városában tevékenykedő mérnök a szövéshez használt textilszál nedvességtartalmának szinten tartására javasolta a levegő megfelelő "kondicionálását".

History-1915-1921-newarkresearchlab-lg-032812jpg.jpgCarrier tudományos alapossággal igyekezett tökéletesíteni az ipar által egyre jobban igényelt találmányát. Ennek látványos eredménye volt az 1911. december 3-án a Amerikai Gépészkamarában tartott előadása, amely során "Rational Psychcrometic Formulae" címmel bemutatta a kísérletek eredményeit tartalmazó művét.

A XX. század első évtizedében megkezdődött a Carrier-féle légkondicionáló térhódítása. Az első időszakban a konstrukció kialakítása az iparban, az ipari termelés segédeszközeként való alkalmazását tette lehetővé. Lényegében tehát a termelés, ipari fejlődés által megkövetelt igényekhez igazodva született meg és kezdett elterjedni ez a szokatlan berendezés.

Carrier 1915. június 25-én alapította meg hat fiatal mérnöktársával a Carrier Engineering Company-t.

Carrier talán legnagyobb hatású találmánya , a centrifugális hűtőgép az 1921. évben született meg.

History-1922-1929-centrifugalchillingtakesoff-lg-032812.jpgA szabadalmi leírás a találmány elsődleges alkalmazási területét megnevezve a korban már elterjedt, nagyméretű elektromos generátorok hűtését említi. A technika állása szerinti megoldásokat két csoportba sorolja. A berendezések egyik fajtája állandó külső levegő utánpótláson alapul, a másik csoport zárt rendszerű levegőáramot alkalmaz. A berendezések első csoportjánál a levegő tisztítását nem lehetett kellő hatásfokkal megoldani, a második csoportnál a levegő hűtésére nem állt rendelkezésre a megfelelő berendezés. Carrier a második megoldás tökéletesítésére vállalkozott. Rájött ugyanis, hogy az egyik, a hűtésre szolgáló anyagok keringetésére alkalmazott alkatrész működési elvét, típusát kell módosítani. A XX. század első éveiben megépítésre került hűtőberendezések mindegyikénél az előre-hátra mozgó dugattyúval keringető kompresszorokat alkalmazták, az általában gáznemű hűtőanyagok keringetésére. Carrier, mint láthattuk, a vizet alkalmazta előszeretettel hűtésre. Nem véletlenül, hiszen ő volt az, aki a páratartalom és a levegőhőmérséklet összefüggéseit feltérképezte, lehetővé téve ezáltal a víz hűtőanyagként történő alkalmazásával nem csak a hőmérséklet, hanem a páratartalom megfelelő együttszabályozását is. A folyékony hűtőanyag azonban más keringető berendezést igényelt. Egyszerűen csak a szivattyúknál alkalmazott, az áramlás keltette centrifugális mozgást hasznosító forgó lapátkereket kellett alkalmazni a dugattyú helyett, és a hatásfok ugrásszerűen megjavult. Érdekesség, hogy a villamosmérnök végzettségű Carrier ötletét állítólag egy gyermekkori élményéből merítette. Elbeszélése szerint a szülői farmon gyermekként sikerült egy jókora puttonnyi tejfölt az ivóvízellátásukat szolgáló ásott kútba ejtenie. Igyekezett jóvátenni az esetet, megpróbálta eltávolítani a kútból a nem odaillő nyersanyagot. Nem sok sikerrel. A kurblis szivattyúval üzemelő kút berendezése azonban jó alaposan eltömődött. Büntetése, a szivattyú szét- és összeszerelése, kitisztítása olyan maradandó nyomokat hagyott benne, hogy évtizedek múltán ennek vette jó hasznát a hűtőberendezések tökéletesítésénél, kipótolva a más irányú tanulmányai miatti hiányosságokat.

Detroit, New York korabeli, belvárosi bevásárlóközpontjai a nyári hőség idején korábban kénytelenek voltak nélkülözni vásárlóközönségüket, a tehetősebbek ekkor nyári fürdőhelyeken voltak, nem a nagyvárosban.

History-1922-1929-indoorice-lg-032812.jpg1924-től kellemesebb körülmények vásárolhattak a Hudson's nagyáruházban. Beszerelték ugyanis az imént ismertetett szabadalmi megoldás előnyeivel rendelkező légkondicionáló berendezést, természetesen Carrier tervezésében és felügyeletével.

A következő megrendelések színházak, mozik majd vonatok komfortosabbá tételét célozták meg. Carrier berendezései minden fronton helytálltak.

Carrier már 1907-ben tervezett egy hűtőrendszert a Santa Fé társaságnak, áruszállító tehervagonok hűtésére. A megoldás egy különálló, vasútállomásokon a szerelvényekhez csatlakoztatható gördülőegységből állt. Akkoriban a hűtőberendezés mozgó vonatszerelvényen történő állandó elhelyezésére még gondolni sem lehetett, a berendezés méretei és a biztonságos működtetés is gondokat okozott. Menet közben a levegő áramlása a szellőztetéssel egyébként is kellő hatásfokúnak tűnt. A valódi problémának a szerelvényeknek a pályaudvarokon, sokszor a tűző napon történő várakozások alatti túlmelegedését tartották, ezek a kezdetleges hűtőberendezések elsődlegesen ennek megelőzésére szolgáltak.

History-1941-1950-keepingtransitcool-lg-032812.jpgAz első légkondicionált busz 1946-ból

History-1979-1993-preservingamasterpiece-lg-032812.jpgWillis H. Carrier 1950-ben hunyt el. Nevét nem tette széles körben ismertté eredményekben gazdag pályafutása. Az általa alapított vállalkozás azonban jelenleg is prosperál. Bár ma már egy multinacionális konzorcium részeként működik, de olyan társcégek között, mint az Otis felvonókat vagy a Sikorsky helikoptereket gyártó vállalkozások. Carrier utódai a vállalkozással részt vettek több NASA űrprogramban. Megbízásaik kiterjednek olyan feladatokra, mint a Sixtusi-kápolna 1993-ban elkészült klimatizációja és más hasonló, a kulturális örökség védelmét szolgáló vagy a környezetvédelem szempontjait előtérbe helyező megoldások kidolgozása.

Forrás: http://www.sztnh.gov.hu/kiadv/ipsz/200302/12-technika.html?printable=1

http://www.williscarrier.com

http://www.carrier.com/carrier/en/hu/about/history/

Carrier raktérhűtők: http://rakterhutok.hu/carrier

Szólj hozzá!

Címkék: klíma hűtés légkondicionálás Carrier raktérhűtő hűtés története Willis Haviland Carrier

Raktérhűtő berendezések

2013.09.24. 11:40 :: Hűtős autó blog

Amikor hűtőautó átalakításra kerül sor, az első felmerülő kérdések - a szállítási profil, a szállított áru tárolási hőmérséklete megválaszolása után, a következő feladat a raktérhűtő berendezés kiválasztása.

LOGO.jpgA Carrier cég már több mint száz éve működik sikeresen a raktérhűtési ágazatban, kiváló raktérhűtő berendezéseket is forgalmaznak.toyota_dobozos_carrier.jpg

thermoking.jpgA Thermo King a Carrierhez hasonlóan szintén amerikai központú vállalat, hűtés technológiával foglalkoznak.
Beépített hűtő berendezéseik üzemeltethetőek a jármű motorjáról, vagy önálló diesel motorról.merci_thermoking.jpg

Zanotti.pngA Zanotti hűtőberendezéseket Olaszországban gyártják. A Zanotti berendezések kifejezetten élelmiszeripari fuvarozásra alkalmas raktérhűtők.ducato_zanotti.jpg

eurofrigo.jpg

Az Eurofrigo szintén olasz cég. Eurofrigo hűtő berendezések üzemeltetése menetközben a hűtős autó motorjáról, és hálózati áramról is lehetséges.

dobozos_eurofrigo.jpg

További információk: http://rakterhutok.hu

Szólj hozzá!

Címkék: zanotti carrier hűtőautó raktérhűtés raktérhűtő thermo king eurofrigo

QR-kód mondja meg, mit eszünk

2013.09.19. 10:19 :: Hűtős autó blog

Új szakaszba lépett Magyarországon a bioélelmiszerek eredetvizsgálata. A termékek tételes tanúsítása révén egy kattintással megtudhatjuk ételeink alapanyagainak származási helyét, termelőjét, a gyártás körülményeit. Biokontroll Hungária által kidolgozott eljárás még európai léptékkel is újszerű.

Új fejlődési szakaszba lépett az organikus úton előállított termékek tanúsítása. Az ilyen élelmiszerek vásárlóinak alapvető igénye, hogy pontosan tudják, az adott étel vagy ital honnan származik és milyen összetevőkből áll. Erre teremt lehetőséget a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft.-nél kidolgozott eljárás.

Egy most zajló, Alkobeer elnevezésű projekt során, a gyakorlatban fejlesztettük ki a tételtanúsítás lehetőségét – mondta a Biokontroll projektvezetője. Kanyó Zsolt hangsúlyozta, az eljárás még európai léptékkel sem tekinthető szokásosnak.

A termék, amelynek fejlesztésénél és piacra vitelekor a módszert kidolgozták, Magyarország első biosöre. A vásárló az interneten beüti a sörösüvegen található webcímet, vagy az okostelefonjával beolvassa a címkén lévő QR-kódot. Az így elérhető keresőfelületen a fogyasztó a palack egyedi sorszáma alapján részletes kimutatást talál az adott tétel teljes gyártási folyamatáról, így az alapanyagok származásáról a termelő megnevezésével, a főzés sorszámáról, a palackozás helyéről és idejéről, a sör összetételéről. Kapunk egy szakértő érzékszervi bírálatot, de ellenőrizhetjük az antioxidáns- és mikroelem-tartalomról készült laboratóriumi vizsgálatok eredményeit is.

Szúrópróba helyett folyamatos ellenőrzés

A vásárló tehát minden elképzelhető információt megkap a kezében tartott palackról, de a teljes folyamatban mégsem ez a valódi innováció. Ami fontos, az e mögött álló ellenőrzés. A minősítő szerv – Magyarországon a Biokontroll (HU-ÖKO-01) – az alapanyag előállításától a főzésen át egészen a kiszállításig végigköveti a folyamatot, messze túlmutatva az itthon is hagyományos és az Unióban általánosan használt, az EU biorendeleteken alapuló, utólagos tanúsításon és szúrópróbaszerű ellenőrzésen.

Az eljárás, elv tetszőlegesen bármely élelmiszerre alkalmazható, de feldolgozott termékeknél nagyobb a jelentősége. Egy biorépának, burgonyának szinte „csak” termelője van, de egy bébiétel, egy bio levespor vagy más félkész vagy konyhakész étel, már számos összetevőt tartalmaz – mutatott rá a szakember. Az ilyen „érzékeny” termékeknél talán érdemes végiggondolni a tételes tanúsítás bevezetését.

Az új, minden szempontból alaposabb tételtanúsítási metódus robbanásszerű elterjedésére magasabb költségei miatt nem lehet számítani, de az értékesebb termékek, például szeszesitalok, csokoládék vagy más prémiumélelmiszerek esetén remélhetően lesz rá igény.

Forrás: Élelmiszer Online

Szólj hozzá!

Címkék: bio bio élelmiszer QR-kód

Zöldségek és gyümölcsök tartósítása fagyasztással

2013.09.17. 10:30 :: Hűtős autó blog

Az idei évben szép mennyiségű zöldség és gyümölcs termett a kertekben. A legtöbb helyen a hirtelen, nagy mennyiségben beérő termésből a háziasszonyok eltesznek a télre is. A zöldségek, gyümölcsök tartósításának többféle módját ismerjük, a leginkább ismert és kedvelt a befőzés és a fagyasztás. A fagyasztás előnye a befőzéssel szemben, hogy a zöldség- és gyümölcsfélék jobban megőrzik vitamin- és ásványi anyag tartalmukat, valamint nem szükséges cukrot hozzáadni.

A fagyasztás technológiája:

A gyorsfagyasztással történő tartósításnak az a lényege, hogy az élelmiszer ipari alapanyagokat a lehető legrövidebb idő – a zöldségek, gyümölcsök esetében ez néhány perc -  alatt, szinte sokkolásszerűen kell megfagyasztani. Ennek következtében az élelmiszereket alkotó nagy mennyiségű víz (ez a zöldségek esetében 60-90 %) apró jégkristályok formájában fagy meg. Ennek az a jelentősége, hogy az így gyorsfagyasztott termékben a felengedtetéskor nem roncsolódik a sejtfal, ami elkerülhetetlen akkor, ha csak lassan hűtik az alapanyagokat, amelynek során nagyméretű jégkristályok keletkeznek.

jegkocka_eperrel.jpgAz apró jégkristályoknak köszönhetjük azt is, hogy a gyorsfagyasztás után kiengedett termék nem ereszt rengeteg levet, megőrzi az alapanyag eredeti alakját és színét, hasznos anyagait, vitaminjait, még az illatát is – ez gyümölcsöknél érzékelhető a legjobban, de a húsok is jó példa. 

A fagyasztott termékek fagyasztása és tárolása -18 - -40 oC tartományban történik. A tárolhatóság időtartama megfelelő csomagolás alkalmazása mellett 6 hónaptól néhány évig terjedhet.

Hazánkban 1943-ban, a Pozsony melletti Diószegen, majd 1947-ben Csepelen kezdődött gyorsfagyasztott élelmiszerek üzemi gyártása.

 Tippek fagyasztáshoz:

  • Ha a kifacsart citrom héját szeletelve vagy egészben a mélyhűtőben lefagyasztjuk, étel ízesítésére bármikor felhasználhatjuk. Könnyen szeletelhető, reszelhető.
  • A csomagoló fóliát erősen rá kell szorítani a húsokra, a zöldségfélékkel pedig jól tele kell tölteni, hogy kiszoruljon belőle a levegő, majd légmentesen le kell zárni.
  • Érett paradicsomot, paprikát, zöldség és zellerzöldet, megmossuk, lecsepegtetjük a vizet, és 24 órán belül lefagyasztjuk. Fagyott állapotban, vagy a felengedés után, azonnal felhasználjuk.
  • A frissen vágott állatok húsát és a vadhúsokat pihentetni, érlelni kell fagyasztás előtt.
  • Az áfonyát kiválóan lehet fagyasztani, - felengedve szinte ízletesebb, mint friss gyümölcsként. Szárítással viszont egy évig is eltartható.
  • A mélyhűtésre szánt ribizlit mossuk meg, szemezzük le a száráról, adagokban tegyük nejlonzacskóba, 1-2 evőkanál porcukrot szórjunk rá, zárjuk le a tasakot és így tegyük a mélyhűtőbe.
  • Fagyasztás előtt a nyers zöldséget a felhasználásnak megfelelően kell feldarabolni, a gyümölcsöknél legfeljebb az almát és a körtét szokás felszeletelni. Kimagozni nem kell a gyümölcsöket, mert eközben elfolyik az értékes lé és tönkremegy a gyümölcs állaga.
  • Bármely friss élelmiszer alkalmas fagyasztásra, kivéve az egész tojást, hagymát, retket, fejes salátát, üveges italokat.
  • A kenyeret jobb szeletelve fagyasztani, így mindig annyit lehet kivenni, amennyire szükség van.
  • A hűtendő és fagyasztandó anyagokat, levegő és nedvesség ellen lezárt csomagban kell elhelyezni (csomagolás). A fagyasztókészülékbe helyezendő javakat célszerű lehetőleg levegő és páramentesen csomagolni. A csomagolás természetesen száraz legyen. Előnyösen használható a vákuumcsomagolás.

A közvetlen fogyasztásra szánt mirelit gyümölcsöt lehetőleg lassan, a hűtőben olvasszuk ki.

Amit egyszer kiolvasztottunk, azt már ne fagyasszuk vissza.

hutoautok.jpgA fagyasztott élelmiszerek tárolása és szállítása során fontos a megfelelő és állandó hőmérséklet. Ez a -18oC vagy ez alatti hőmérsékletet jelenti. A hűtőházakban tárolt fagyasztott élelmiszereket erre a célra kialakított hűtőautóval kell szállítani a kereskedelmi egységekbe.

http://rakterhutok.hu/rakterhutes

Forrás:

http://www.gyorsfagyasztás.hu/

http://www.jotudni.hu/tippek/fagyasztas.html

http://www.chemonet.hu/hun/food/technol/zoldseg/zoldseg2.html

Szólj hozzá!

Címkék: hűtés fagyasztás mirelit hűtőautó

Mercedes-Tesco együttműködése

2013.09.04. 08:57 :: Hűtős autó blog

Hosszú távú stratégiai együttműködést indított el a Tesco és a Mercedes-Benz. A partnerség keretében az áruházlánc újabb 10 Mercedes-Benz Sprinter kishaszonjárművel bővíti jelenleg 30 autós flottáját.

A Tesco a hosszú távú üzleti befektetésekben hisz, s ennek megfelelően működik Magyarországon is, s kiemelten fontos számára a magyar piac és a hazai gazdaság innovatív fejlesztése. Jelenleg közel 22 000 embert foglalkoztat, s szolgáltatásainak bővítésével folyamatosan arra törekszik, hogy további munkahelyeket teremtsen. Az online áruház elindításakor az áruházlánc 100 új munkahelyet teremtett, év végére az üzletágat közel 300 új alkalmazott működteti majd, teljes munkaidőben.

tescos.jpg

„Az online szolgáltatással szemben támasztott legfontosabb elvárásaink, hogy a vásárlók, a termékek kiválasztásától kezdve egészen az áru kiszállításáig, biztonságosan és megbízhatóan végezhessék el a bevásárlást az interneten keresztül. Ezért nagyon fontos szempont volt együttműködő partnereink kiválasztásakor, hogy ők is ugyanolyan magas minőségű szolgáltatást nyújtsanak. A Mercedes-Benz Sprinter típusú kishaszonjárművekre esett a választásunk, melyek tökéletesen és megbízhatóan elégítik ki a cég és a vásárlóink igényeit. Biztos vagyok benne, hogy hosszú távú partnerségünk nemcsak vásárlóink számára nyújt kiváló szolgáltatást, hanem jelentősen hozzájárul a kereskedelem modernizálásához is. Célunk, hogy minél több alternatívát biztosítsunk vásárlóinknak a kényelmes bevásárláshoz, a lehető leginnovatívabb megoldások segítségével” – mondta Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Mercedes-Benz Hungária Kft. együttműködése során a Magyar Kormány két stratégiai partnerének magyarországi képviselete dolgozik a hazai szolgáltatási színvonal fejlesztésén. A Mercedes-Benz a kecskeméti gyár révén több mint 3000 főt foglalkoztat Magyarországon, emellett több innovatív mobilitási koncepció hazai megvalósításában is részt vesz. Idén nyáron rekordidő alatt elkészült a budapesti közösségi közlekedést megújító 150 darab környezetkímélő Mercedes-Benz Citaro autóbusz, most pedig a legnagyobb forgalmú hazai kiskereskedelmi áruházlánc választotta a Mercedes-Benz Sprinter kishaszonjárművet.

Forrás: http://atv.hu

Hűtős autók szervize: http://rakterhutok.hu

Szólj hozzá!

Címkék: Tesco hűtős autó

10 százalék alá csökkenhet a hús áfája

2013.09.04. 08:47 :: Hűtős autó blog

Januától 10 százalék alá csökkenhet a hús áfája a mostani 27 helyett – a vásárhely.24 hírportál beszámolója szerint ezt mondta Lázár János miniszterelnökségi államtitkár egy hódmezővásárhelyi lakossági fórumon. A beszámoló szerint leginkább a sertés- és a baromfihús lehet így olcsóbb, az érintett tárcák ezzel kapcsolatban hatástanulmányokat végeznek.

A húsipar két éve szeretné elérni az áfa csökkentését, mondván: a magas adóteher miatt a feketegazdaságban dolgozók még nagyobb előnyre tehetnek szert, ami így tönkreteszi a legálisan működő cégeket. Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója épp tegnapi interjújában közölte: a húságazat rendbetételéhez előbb az áfa-ügyet kellene rendezni, és csak ezt követően érdemes azzal foglalkoznia az államnak, hogy vállalatokat szanáljon. (Csányi az interjúban épp a Lázár Jánossal kialakult konfliktusáról beszélve szólt arról, hogy általánosságban nem ért egyet a húsipari vállalatok folyamatos állami megmentésével, bár hangsúlyozta: nem abból fakad az ellentéte, hogy épp Lázár János lobbizott a gyulai húskombinát állami támogatása érdekében).

Csányi mindenesetre a húsipari áfacsökkentés élharcosának számít, a mezőgazdasági érdekeltségeit összefogó Bonafarm csoport alapító tagja a Fórum az Alapvető Élelmiszerek Áfájának Csökkentéséért nevű szervezetnek, amely már tanulmányt is publikált arról, mekkora kiesése származik az államnak a magas áfából. Ők épp a tíz százalék alatti áfamértéket szerették volna elérni.

Az agrártárca ráadásul hasonló módon érvelve próbál elérni áfacsökkentést, ám a terv eddig folyamatosan elbukott. Született – idén tavasszal – tanulmány arról, hogy az alapvető élelmiszerek áfájának 12 százalékosra csökkentése milyen következményekkel járna, ám a kormány végül további vizsgálatokat látott szükségesnek.

Az adótörvények benyújtása előtt felmerülő áfarendezési kérdéseknek az uniós szabályok szabnak gátat. E szerint ugyanis három áfakulcs lehet: egy általános (a mai 27 százalékos), és két kedvezményes. Utóbbiaknak 5 százaléknál magasabbnak kell lenniük (ez ma nálunk 5 és 18 százalék), és az is meghatározott, mi tartozhat a kedvezményes körbe. Az élelmiszereket ide lehet sorolni, ám ez – miután a fogyasztás jelentős részét ezek teszik ki – jelentős állami bevételkieséssel jár. Ezért merült fel az, hogy csak egyes húskészítmények áfája legyen alacsonyabb.

A 10 százalék alatti húsáfa ezért ma két dolgot is jelenthet. Vagy egyes hústermékekre vezetnek be 5 százalékos áfát (ez bevételkiesést hoz eleve), amit esetleg a luxustermékekre kivetett extraadóval lehet pótolni. A másik megoldás, hogy a legkedvezőbb áfakulcsot is megemelik – mondjuk 9 százalékosra, és ide sorolják át a hústermékeket. Ezzel a hús olcsóbb lesz, ám az eddig 5 százalékos áfával adózó termékek, a tankönyvek, az újságok, a gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök ára emelkedni fog.

Forrás: Élelmiszer Online

Szólj hozzá!

Címkék: hús húsipar ÁFA

süti beállítások módosítása