A T1 a Volkswagen Transporter első generációja, 1950-1967-ig gyártották.
1949 november 12-én mutatták be a nagyközönségnek a Transportert, és pár hónappal később március 8-án már bárki megvásárolhatta.
A Volkswagen bogár után a Transporterből is ikon lett.
A megjelenése nagy siker volt, erre maga a gyár sem számított, hiszen az akkoriban elszaporodó kisvállalkozások ideális munkaeszközt vehettek birtokba, és sokan alapozták megélhetésüket ezekre a járművekre. A platós és a zárt modell mellett bemutatkozott egy személyszállító modell is, aminek érdekessége volt, hogy az üléssorokat ki lehetett szerelni, és így egy teljes értékű szállítójárművet kapott a tulajdonos. De sok utazási iroda, szálloda, panzió is erre alapozta akár a repülőtérről a szállásig történő utasszállitást is, hiszen 9 személyes volt, és ezenkívül még csomagok is elfértek benne, és a fogyasztása töredéke volt a nagyobb buszokénak.
Dupla fülkés, platós áruszállító
Szimpla fülkés, ponyvás áruszállító
Normál furgon
Az ötvenes évek legelején egy virágárus a német Binz karosszériaépítő cégnél megrendelt egy átalakítást, hogy a munkásait is tudja szállítani, és ugyanakkor tudja használni platót is. A Binz rájött arra, hogy ez milyen kiváló ötlet, és 1953-tól elkezdte forgalmazni a dupla kabinos modelleket, melyekhez a platós modellt vette alapul, azt alakította át. A VW is felvette a hivatalos kínálatába ezt a modellt hiszen nem volt idegen a gyár számára az, hogy speciál karosszéria cégek egyedi modelleket építenek meglévő vw alapokra.
Azonban ahol igazán nagy siker lett az az Egyesült Államok. Itt igen sokan vásárolták az utazási láz, és a sokgyerekes családmodell megjelenésével a körablakos modelleket. A felfutó kereslet kielégítésére 1956-ban önálló gyártóüzemet avattak fel a transporternek Hannoverben.
Megjelentek a különböző kempingmodellek is, amik elsöprő sikert arattak, főleg az emelhető tetejű modellek, ahol akár fel is lehetett állni.
A Színek is folyamatosan változtak, megjelentek un. special modellek is, pl tűzoltóautó, mentő, tejszállító, darusautó is, és még a német rendőrség is igen sokat vásárolt belőlük.
Forrás: http://www.vwbus.hu/index.php/vw-busz-tortenelem
Képek: http://www.autonavigator.hu/sztori/hat_evtizede_hodit_a_volkswagen_t1-5724
Volkswagen T1 átalakítások:
Piknikhez
Fagyis autó
Büfé kocsi
Kávézó-büfé
Képek forrása: http://pinterest.com
Furgon átalakítások, mozgóbolt: http://rakterhutok.hu/mozgobolt